Sistem za paljenje i sama svećica su relativno jednostavne konstrukcije, ali sama svećica ako se pravilno posmatra i ako se pravilno analiziraju signali sa komponenti sistema paljenja može predstavljati najbolji “senzor” na motoru. Zbog samog položaja i načina rada, svećica i sistem za paljenje predstavljaju najbolji izvor informacija o tome šta se događa u cilindru i kakvo sagorevanje imamo.
Pravilna interpretacija parametara kontrole pretpaljenja, senzora detonacije i rada primara i sekundara umnogome olakšava pronalazak kvara ili nepravilnosti u radu motora.
Nakon kraćeg teorijskog dela, radi se dijagnostika različitih sistema paljenja. Analiza signala sa osciloskopa i dobijenih rezultata.
Jednostavnim merenjam signala i njihovom pravilnom interpretacijom, moguće je lako otkriti različite probleme u sistemu paljenja, ubrizgavanja ali i mehaničke probleme bez potrebe za rastavljanjem motora ili komponenti. Problem sa kablovima, bobinama, svećicama, prebogatom ili presiromašnom smešom, nedostatkom kompresije i problem sa hlađenjem se jednostavno mogu defektovati ukoliko se poznaju fizički princip rada i ukoliko se razumeju vrednosti koje se lako i brzo mogu izmeriti.